• mokykla_fasadas.jpg
  • header5.jpg
  • Haeder002.jpg
  • Sport.jpg
  • header-vaikai.jpg

Logo Mokykla progimnazija
 
ES fondu logo  TAMO
 
valgyklos meniu  Vaiku registravimas logo

20161002 projekto2diena

Netruko prabėgti antroji projekto „Saugai vandenį, saugai gyvenimą“ diena. Ši diena, kaip niekas geriau, savo turiniu atitiko projekto pavadinimą, nes mes, kartu su biologijos mokytoja Virginija, keliavome po Birutės vandenvietę, domėjomės iš kur vanduo atiteka į šiauliečių (ir ginkūniečių taip pat) namus.

 

Sužinojome, kad giluminiai vandens gręžiniai yra iki 200 metrų gylio, kad viso proceso metu vanduo nekontaktuoja su oru – visas paruošimas vartojimui vyksta vamzdžių ir rezervuarų viduje, kad vanduo yra nuolat„judantis“ t.y. jei per dieną išgaunama iki 200 m3 vandens, tai atiduodama vartojimui 400 m3, o naktį atvirkščiai – išgaunama 400 m3, o atiduodama 200 m3 vandens. Pažintį vainikavo vandens ragavimas – skanaus ir vėsaus vandens šlakelis, padėjo geriau suprasti, kokiotyrumo ir vėsos yra vartojimui paruoštas vanduo. Sužinoję, kaip vanduo atkeliauja, suskubome išsiaiškinti, kur jis „pabėga“, palikęs mūsų namus. Nuvykus į Aukštrakių nuotekų valymo vietovę, mus pasitiko „kvapas“ – vieniems pasirodęs ypač nemalonus, kitiems pakenčiamas. Bekeliaujant nuo vieno įrenginio prie kito, keitėsi mūsų požiūris ne tik į „kvapą“, bet ir į atliekamo darbo svarbą. Kiek visokių etapų į švarų gyvenimą prabėga nuotekų vanduo, kokius valymo „stoteles“ turi įveikti, kad vėl galėtų keliauti į mūsų upes ir jūras...
Įspūdžiai nespėjo dar gerai susigulėti, kai geografijos mokytoja Vilma pateikė mokiniams staigmeną – susitikimą su olimpinio čempiono Aurimo Lanko tėveliu ir treneriu. Mus nustebino treniruočių intensyvumas, sportininko ištvermės ir atkaklumo reikalaujantis darbas. Visiems buvo įdomu išgirsti tėčio prisiminimus iš Aurimo vaikystės.
Linksmai nusiteikę, nors ir kiek sužvarbę, grįžome į mokyklą, kur kūno kultūros mokytojas Albinas visiems padėjo ne tik greitai
atstatyti sustingusius sąnarius, bet ir gerokai juos pralamdė. Atsisveikindami mokiniai buvo sužavėti ne tik mokytojo užduotimis bet ir juo pačiu.
Mokykla nebūtų mokykla, jei joje nebūtų užduodama mokinių taip „mylimų“ namų darbų. Taip nutiko ir šiandien. Pertraukėlės tarp fizinių pratimų metu vaikai pažiūrėjo keletą filmukų apie lankytas anksčiau vietas, pakartojo vandens saugojimo svarbą ir pradėjo galvoti apie rytojaus užduotį, o kokia ji bus – sužinosite rytoj...

Projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja Rasa Sidabrienė